Project Buitengebied zoekt Bewoners van start

Met plezier kunnen we melden dat deze maand ons project ‘Buitengebied zoekt Bewoners’ officieel van start is gegaan. Het officiële moment was een door ons georganiseerde perspresentatie op vrijdag 13 januari 2023 in Corle.

Nog even kort, waar gaat het om?

• Het stimuleren en praktisch ondersteunen van nieuw gebruik van erven. Denk aan zaken als splitsen van boerderijen in meer woningen, woon en werkruimtes in voormalige stallen, schuren en andere gebouwen, plaatsen van Tiny Houses en het mooi en natuurlijk inrichten van erven. Ook nieuwe ‘buren’ op een bewoond erf.
  • Dat geeft kansen voor mensen waar het buitengebied inmiddels onbetaalbaar voor is. Denk aan jongeren, jonge gezinnen, senioren. Uit het gebied of van elders.
  • Een gezonde mix in bevolkingsopbouw is de beste garantie voor een vitaal gebied en het instandhouden van voorzieningen als scholen, verenigingen, zorg.

Meer hierover is te lezen op de website: buitengebiedzoektbewoners.nl

Naar aanleiding van de perspresentatie is door RTV Slingeland (1Achterhoek) een filmpje gemaakt dat in hun nieuwsuitzendingen is opgenomen, deze is op de website te bekijken.

Heb je vragen of interesse in het project, neem dan gerust contact op met Wim Korsten of Jan Bent.